Najdeme dostatek bílkovin i v rostlinné říši?

​I když náš jídelníček běžně obsahuje maso, někdy si chceme od živočišných produktů zkrátka z různých důvodů na chvíli odpočinout. Co si ale máte dát na oběd nebo k večeři, aby jídlo obsahovalo dostatek bílkovin? I v rostlinné říši můžete najít skvělé zdroje této makroživiny, které navíc obohatí a zpestří váš jídelníček. Mezi naše favority se probojovaly tyto 4 kategorie rostlinných zdrojů bílkovin. 
Vydáno 17.02.2020, přečteno: 492x
Autor: DIETAVKRABIČCE.CZ
 
  1. Sójové produkty
 
I když sója patří primárně do kategorie luštěnin, přesto jsme jí záměrně vyhradili samostatnou odrážku. Sójové boby procházejí procesem fermentace a vy můžete znát velké spektrum už hotových produktů z nejrůznějších obchodů. Nejznámější je určitě tofu na různé způsoby, tempeh, misso a další. Tyto produkty jsou bohaté nejen na výše zmíněné bílkoviny, ale i na vápník, hořčík a mangan. Dají se upravit na různé způsoby a skvěle doplní váš salát, polévku i hlavní jídlo.
 
  1. Luštěniny
 
V luštěninách se určitě najde hodně z vás. Můžete si vybrat ze širokého spektra od tradičních červených a bílých fazolí, čočky, hrachu až po méně používané mungo nebo pinto fazole, červenou čočku nebo cizrnu. Luštěniny jsou zdrojem komplexních sacharidů a vlákniny, takže regulují náš krevní cukr a přispívají k dobrému stavu střevní mikrobioty.
 
  1. Ořechy a semínka
 
Nenápadná, ale nesmírně důležitá součást každého jídelníčku. Oříšky a semínka jsou z výživového hlediska velmi hodnotné potraviny obsahující velké množství vitamínů, minerálních látek, omega-3 mastných kyselin, bílkovin a kvalitních tuků. Můžete si vybrat z nekonečného množství pokladů ve skořápce nebo semínek, které si vás získají svou chutí nebo pozitivními účinky na vaše tělo. S jejich konzumací to však nepřehánějte, protože jsou velmi kalorické a ve velké míře vám mohou zhatit vaše plány na hubnutí do plavek.
 
  1. Pseudoobiloviny
 
Možná si říkáte, co je tím myšleno? Do této kategorie patří stále populárnější amarant, quinoa, bulgur nebo pohanka. Je to skvělé zpestření vašeho jídelníčku, které můžete připravit na způsob rizota, lehkého salátku nebo jako přílohu k hlavního chodu. Jsou bohaté na hořčík, mangan, fosfor, kyselinu listovou, měď, železo, zinek, draslík a vitamíny B1, B2 a B6. Pokud trpíte intolerancí, nebo máte přímo alergii na lepek, tak pseudoobilovany jsou pro vás skvělou volbou.
 
Jaké jsou vaše oblíbené potraviny z rostlinné říše, které si pravidelně kupujete? A jaký recept je váš nejoblíbenější? Napište nám na naše sociální sítě.
 
 
 

Osobní odběr: Praha, Praha – východ, Praha – západ

Kontaktní formulář

Chcete-li si domluvit konzultaci s naší výživovou poradkyní, která Vám doporučí pro Vás vhodný stravovací program, neváhejte nás kontaktovat.

Napište nám

Denní menu již od 269,-Kč*

V ceně je zahrnuto 5 chutných jídel na celý den

  • Snídaně
  • Svačina
  • Oběd
  • Odpolední svačina
  • Večeře
Více info

Staňte se klientem

Chcete zhubnout nebo jen jíst zdravě s naší krabičkovou dietou? A to vše bez stresu ještě si pochutnat?

Více info